FAQ

Aby ułatwić Tobie wybór najlepszej dla Ciebie tkaniny, a także aby przybliżyć ideę współpracy z Toccare przygotowaliśmy zestaw najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami.

INFORMACJE DOTYCZĄCE TKANIN

Co oznaczają skróty w składzie poszczególnych tkanin?
CO – bawełna
LI – len
PP – polipropylen
PU – poliuretan
PES – poliester
PAN – akryl

Co to jest test Martindale’a?
Jest to test, w którym specjalna maszyna poprzez pocieranie sprawdza wytrzymałość tkaniny. Test odbywa się do momentu widocznych zmian w strukturze tkaniny. W praktyce oznacza to, że im większą liczbę cykli posiada dana tkanina, tym dłużej nie będą widoczne ślady zużycia podczas zwykłego użytkowania.

Czy istnieje możliwość zamówienia wzorników tkanin i katalogów?
Istnieje taka możliwość, jednak wzorniki naszych tkanin wysyłamy tylko firmom związanym z branżą meblową. W sprawie szczegółów prosimy kontaktować się z przedstawicielami handlowymi z Państwa województwa.

Czy kolory tkaniny pokazanej na zdjęciu są identyczne jak w rzeczywistości?
Dokładamy wszelkich starań, aby każde zdjęcie na naszej stronie internetowej jak najbliżej odwzorowywało kolor danej tkaniny. Jednak na to, co Państwo widzą na monitorze ma znaczenie szereg rzeczy, takich jak: kalibracja monitora, przeglądarka, w której zostało ono otwarte, oświetlenie w pomieszczeniu itp. Tak więc istnieje możliwość, że kolor na monitorze może nieznacznie odbiegać od koloru rzeczywistego tkaniny.

Czy poszczególne kolekcje mają większą paletę kolorów niż ta, która znajduje się na stronie?
Oferta Toccare udostępniona na stronie internetowej (www.toccare.com.pl/kolekcje) zawsze jest aktualna i zawiera wszystkie dostępne kolekcje i kolory tkanin.

Jaka jest szerokość tkanin Toccare?
Większość tkanin Toccare ma szerokość 142 cm (+/- 2 cm marginesu). Szerokość danej tkaniny zawsze jest zaznaczona w jej Karcie Charakterystyki (dostępnej na stronie internetowej oraz w katalogu dotyczącym danej kolekcji)

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁEK

Kilka prostych i cennych wskazówek, dzięki którym paczka dotrze do Ciebie jak najszybciej.
a) podaj poprawny adres, pod którym w ciągu dnia przebywa osoba uprawniona do odbioru paczki;
b) miejsce doręczenia powinno być dostępne dla busów, którymi są dowożone paczki. Drogi dostępne tylko dla samochodów terenowych, zamknięte ośrodki czy osiedla mogą skutecznie uniemożliwić doręczenie. Jeśli kurier nie będzie mógł dojechać, może poprosić o podjechanie lub wyjście do drogi;
c) podaj aktualny numer telefonu, najlepiej komórkowego, pod którym będziesz dostępny – większość kurierów kontaktuje się z Odbiorcą przed dostarczeniem paczki, aby ustalić dogodną godzinę dostawy;
d) w przypadku wybrania opcji dostawy za pobraniem przygotuj odliczoną sumę pieniędzy.

Jak sprawdzić, gdzie obecnie jest moja paczka?
Po nadaniu przesyłki zawsze wysyłamy do Odbiorcy numer paczki nadany przez firmę kurierską. Korzystając z jednego z poniższych kanałów informacyjnych w każdym momencie będziesz mógł zlokalizować paczkę:
a) internet: https://gls-group.eu/PL/pl/sledzenie-paczek
b) telefon stacjonarny – 804 262 262
c) telefon komórkowy – 46 814 82 20

Czy mogę sprawdzić zawartość paczki przy kurierze?
Oczywiście, że tak. Należy jednak pamiętać, że jest to możliwe po potwierdzeniu przyjęcia podpisem na skanerze kuriera. Pamiętaj również, że:
a) kurier nie może wydać paczki, ani pozwolić na jej otwarcie, przed podpisem i ewentualnym uregulowaniem pobrania;
b) kurier na żądanie spisuje protokół szkody, który jest podstawą do złożenia reklamacji.

Co zrobić, jeśli paczka jest uszkodzona?
a) zależnie od poziomu uszkodzenia podejmij decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia paczki;
b) spisz niezwłocznie z kurierem protokół szkody;
c) niezwłocznie poinformuj nas o powstałej szkodzie.

Czy mogę zmienić adres doręczenia, jeśli paczka została już nadana?
Tak, jest to możliwe. Prosimy wówczas o kontakt z nami, a wyślemy odpowiednie zlecenie do firmy kurierskiej. Prosimy jednak pamiętać, że zmiana adresu może spowodować opóźnienie w dostawie od 1 do 2 dni roboczych.